Thursday, November 24, 2011

Kisah Bapa Kebanggan Anak-Anak...

Dah lama aku tk baca buku..tk sempat semenjak2 ni.. Sambung kisah2 lucu yg bleh dijadikan teladan.."Sharing Is Caring.."

Pada suatu hari , ketika waktu rehat ..ada la 3 orang murid ni dok berborak sesama diaorg..masing2 dok cita pasal bapak diaorg. Maklumlah ..hero utama kanak-kanak biasanya bapak mereka sendiri lah..

Murid A : "Bapa aku cukup hebat, kalau dia memanah dia boleh mengejar dan menangkap anak panah tersebut.."

Murid B : "Bapa aku lagiiii hebat...Kalau dia menembak mengguna pistol dia boleh mengejar dan menangkap semula peluru tersebut .."

Murid C : "Kedua-dua bapak kamu tak la hebat mana pun seperti bapak aku. Bapa aku yang sepatutnya habis kerja pukul 5.00 petang, kul 3.30 petang dia sudah pun berada di rumah. "


Macam tu la budak2 tk cukup umur kalau bercerita..tp budak2 ni jujur ..kadang2 lurus bendul..dia cerita mengikut ape yg berlaku padanya. So moral of the story..

" Peliharalah sifat amanah dengan baik. Setiap tindak-tanduk kita sentiasa diperhati oleh anak-anak kita. Amat malang jika amalan buruk kita tidak sekadar menjadi tatapan , malah subur menjadi ikutan mereka ketika dewasa" Agaknya ramai budak2 sekolah zaman sekarang perangai pelik2 yg tk pernah wujud zaman aku sekolah dulu ..difikirkan apakah peranan ibubapa mereka kt rumah ye..hmmm..fikir2 la ..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...